Retur og bytte av varer

Vi håper at du alltid blir fornøyd med varene du handler hos oss, men skulle du av noen som helst grunn angre på kjøpet ditt, tilbyr vi utvidet angrerett på alle våre produkter (kun til kunder i Norge enn så lenge). 

14 dagers angrerett er gjeldende i henhold til norsk lov, men vår Hvilepulsgaranti gir deg 100 dagers angrerett på alle våre varer. Du kan lese mer om vår Hvilepulsgaranti her.

Vår Hvilepulsgaranti gir utvidet angrerett 

Du har altså 100 dagers angrerett på sengetøy og 30 dager på håndklær fra den dagen du mottar varen. Du har rett til å angre på produkter som er åpnet, brukt og vasket innenfor denne testperioden. Hvis du ikke vil beholde varen, må du gi beskjed innen tidsfristens utløp. Etter at du har gitt beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten har du ytterligere 14 dager på deg til å sende varen i retur til oss. 

Varer som sengetøy og håndklær som er åpnet/tatt ut av emballasjen får vi ikke solgt videre. Husk derfor å dobbeltsjekke størrelsen, og ta en ekstra titt på fargen gjennom emballasjen, før du åpner produktet. Det samme gjelder varer fra vår Homewear-kolleksjon hvor merkelappen er fjernet, så husk å prøve varene med merkelappen på.

Hvilepulsgarantien gjelder for øyeblikket kun for kunder med norsk adresse.

Følg instruks under for å gjennomføre en retur eller send oss en mail på kundeservice@myyk.no. Husk å skrive RETUR og ditt ordrenummer i emnefeltet til e-posten.

Retur av varer: 

  1. Finn frem returlappen du fikk sammen med varene dine. Har du kastet den? Send oss en e-post på kundeservice@myyk.no. Husk RETUR og ditt ordrenummer i e-postens emnefelt.
  2. Fyll ut returskjema her.
  3. Legg produktene du ikke vil ha i en tett forpakning. 
  4. Fest returlappen utenpå pakken.
  5. Lever til nærmeste PostNord-hentepunkt. Finn ditt nærmeste hentepunkt HER

    Du er returansvarlig

    Det er ditt ansvar at pakken kommer frem til oss, selv om vi betaler for returporto. Send en-post til kundeservice@myyk.no om du ikke har tatt vare på returlappen som du fikk i pakken sammen med varene dine. 

    Tilbakebetaling

    Dersom du skal motta penger i forbindelse med en retur, så skjer dette via Visa/Mastercard, Vipps eller Klarna. Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 virkedager etter at vi mottar produktet fra deg, til samme betalingsmiddel som ble brukt ved kjøpet.

    Ved heving av kjøp grunnet forsinket levering fra oss, gjelder samme regler for retur.

    Reklamasjon

    Dersom det oppdages en feil eller mangel på en vare må du innen rimelig tid etter at dette oppdages, gi oss melding om at du ønsker å påberope en mangel (reklamasjon). Du kan melde fra om feil og mangler ved produktene til kundeservice@myyk.no.

    Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler.

    Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med MYYK AS, betaler vi ikke disse utgiftene.

    Bytte en vare?

    Dersom du vil bytte noe du har kjøpt til en annen vare, tar du kontakt med vår kundeservice på kundeservice@myyk.no. I bestillinger som ikke er sendt kan vi enkelt gjøre endringer før den sendes ut. Dersom bestillingen er sendt, må du bruke returlappen i pakken til å returnere varene, slik at vi kan sende deg nye. 

    Varer som sengetøy og håndklær som er åpnet/tatt ut av emballasjen får vi ikke solgt videre. Husk derfor å dobbeltsjekke størrelsen, og ta en ekstra titt på fargen gjennom emballasjen, før du åpner produktet. Det samme gjelder varer fra vår Homewear-kolleksjon hvor merkelappen er fjernet, så husk å prøve varene med merkelappen på.

    Uavhentede pakker

    Hvis en pakke som er levert ditt lokale utleveringssted ikke blir hentet, forbeholder vi oss retten til å debitere kr. 150,- for frakt- og håndteringskostnadene dette fører med seg for oss.

    Alle forsøk på svindel vil bli sporet og politianmeldt.