Noe av det beste med bra hoteller er uten tvil nystrøket og eksklusivt sengetøy.
Vi startet MYYK fordi vi vil ha den hotellfølelsen hver eneste morgen – uten at det skulle koste skjorta.
Da vi startet eventyret hadde vi med oss 5 viktige punkter som skulle danne grunnlaget til MYYK:
1. Sengetøyet skulle ha en overkommelig pris.
Det betyr ikke at vi ønsket å lage billig sengetøy som skulle konkurrere i det laveste prissjiktet. Vi ønsket å tilby en lav pris sett i sammenheng med kvaliteten man fikk for pengene.
2. Kvaliteten skulle være fantastisk.
Vi ville lage det mykeste sengetøyet vi noengang hadde sovet i. Les hva fornøyde kunder sier om sengetøyet vårt her.
3. Vi skulle tilby verdens beste kundeopplevelse.
Vi ønsket å gjøre det enkelt og bekymringsløst å handle sengetøy. (Vi håper vår kundeservice vitner om det.)
4. Sengetøyet skulle være bærekraftig og miljøvennlig.
Derfor måtte vi finne en fabrikk med rette sertifiseringer og som gjenbruker ressurser i produksjonen sin. Det fant vi. Les mer om Myyk og samfunnsansvar her.).
5. Kunden skulle bestemme.
Tilbakemeldinger fra kundene våre skulle bety alt for videre utvikling. Dette gjelder den dag i dag. Hver eneste tilbakemelding (både positiv og negativ) tas med inn i videre produktutvikling.
Men det kostet visst skjorta å sove godt
Da vi begynte å lete etter det beste sengetøyet ble vi sjokkert over hvor dyrt det var. Skal vi betale flere tusen kroner for et dynetrekk i sateng?
Men må luksussengetøy koste skjorta og nattesøvnen?
Nei. Det er det korte svaret.
Hvorfor skulle vi måtte velge mellom lavprissengetøy av dårlig kvalitet og overprisede sengetøy fra kjente merkevarer?
Når du kjøper sengetøy fra kjente merker i en butikk, betaler du unødvendig mye for at alle i verdikjeden skal tjene penger, før du kan ta med deg sengetøyet hjem.
Du betaler som oftest ekstra for:
-
Navnelappen på sengetøyet (kjente merkevarer vet å ta seg godt betalt for navnet sitt).
-
Lager og distribusjon ut til butikker.
-
Prispåslag fra butikkene (de skal tjene penger de også).
Den tradisjonelle modellen for salg av sengetøy er ineffektiv og gjør at du som forbruker må betale mer, uten at kvaliteten er vesentlig bedre.
Så hva gjorde vi? Vi kuttet rett og slett ut alle de unødvendige leddene mellom deg og vårt sengetøy. Slik kunne vi legge ekstra kroner i produktet, samtidig som vi kunne kutte ned prisen:
Rett fra fabrikken til deg – uten noen fordyrende mellomledd
I jakten på det beste sengetøyet har vi vært opptatt av kvalitet, miljø og best mulig pris. Etter flere måneder med research og prøvesoving av alle typer sengetøy, falt valget vårt på en familieeid tekstilfabrikk rett utenfor Porto i Portugal.
Der fant vi det mykeste sengetøyet vi noensinne har sovet i.
Det er laget av OEKO-TEX-sertifisert bomull som er satengvevd og steinvasket. Vi elsket det umiddelbart – og heldigvis er kundene våre enige (les våre kundevurderinger her).
I produksjonen benyttes det kun langfibret kvalitetsbomull og vår bomullssateng kjennetegnes av kryssveving (en tråd over, tre under) med en trådtetthet på 300TC (høy trådtetthet er faktisk bare tull). Det er vår bomullskvalitet og trådtetthet, kombinert med steinvask, som gjør sengetøyet vårt eksepsjonelt mykt med en delikat, matt overflate.
Målet vårt har hele tiden vært å kunne selge sengetøy av høyeste kvalitet til en fornuftig pris. Derfor kuttet vi ut alle fordyrende mellomledd, sånn at vi kan selge det til deg til «rett fra fabrikken»-pris.
Sengetøyet farges, klippes og syes på vår fabrikk, før det transporteres til vårt lager i Oslo og selges direkte til deg fra vår nettbutikk.
På den måten kan vi gi deg luksusfølelsen til ⅔ av prisen du betaler på sammenlignbare produkter fra kjente merkevarer.
Legg igjen en kommentar
Dette nettstedet er beskyttet av reCAPTCHA, og Googles personvernerklæring og vilkår for bruk gjelder.